ستاره استقلال در دربی :رحمتی، خسرو، آندو یا قاضی؟!

 

در مسابقه ای که هر دو تیم برای نباختن به زمین می آیند بازیکنی می تواند در حد ستاره بدرخشد و به اصطلاح فوتبالی ها بازی را برای تیمش در بیاورد؟

سایت گل -  سخت است که از دل این دبی های کسالت آور یکی را به عنوان ستاره  انتخاب کرد و لحظاتی مقابل بنر اسپانسر سازمان لیگ نگه داشت و  ساکی را تحویل او داد که دو سکه  طلا  وزنش را بالا برده است.اصلا سوال اساسی تر را می توان اینطور پرسید که آیا در مسابقه ای که  هر دو تیم برای نباختن به زمین می آیند بازیکنی می تواند در حد ستاره  بدرخشد و به اصطلاح فوتبالی ها بازی را برای تیمش در بیاورد؟

شاید ردیف کردن چهار نفر در لیست ستاره های احتمالی دربی در فوتبالفارسی و فوتبال ایرانی  آنقدر غیر قابل پیش بینی هست که این سیاهه 4 تایی را کن فیکن کند و مثل خیلی از دربی ها سایه ای از ستاره های هفته های قبل از آن را هم در میدان نبینیم.

سید مهدی رحمتی

آمار سید مهدی رحمتی در نیم فصل دوم فوق العاده است و او مانند سال گذشته با بسته نگه داشتن دروازه اش استقلال را به سمت قهرمانی هل می دهد. رحمتی از ابتدای نیم فصل دوم تنها یک گل دریافت کرده که آن هم در برابر صبا و با اشتباه عجیب نوری اتفاق افتاد. دروازه‌بان شماره یک سابق تیم ملی در ابتدای فصل انواع اقسام گل ها را دریافت کرد، اما رفته رفته به فرم مطلوبش بازگشت و حالا با کلین شیت هایش استقلال به صدر جدول رسیده است.
برای دیدار روز جمعه‌ی دربی، استقلال نیاز چندانی به پیروزی ندارد و شاید یک تساوی هم آنها را راضی نگه دارد. پس امید اصلی قلعه‌نویی در این رقابت سید مهدی رحمتی است. او بار دیگر با بسته نگه داشتن دروازه‌اش می تواند شرایط استقلال را برای تکرار قهرمانی ایده‌آل کند. البته سید مهدی به یک صادقی و عمران زاده‌ی بی اشتباه هم در این زمینه نیازمند است

محمد قاضی

بازیکن سال گذشته‌ی پرسپولیس که با ناراحتی تمام از این تیم جدا شد، اکنون شرایط خوبی در تیم آبی پوش دارد و در سکوها هم توانسته جایگاه خوبی برای خودش درست کند. محمد قاضی در نیم فصل دوم 2 گل به ثمر رسانده که آخرینش در دیدار پیش دربی بود که سه امتیاز شیرین را به اندوخته‌ی استقلالی‌ها اضافه کرد. 
حالا چشم امید استقلالی‌ها در خط حمله به قاضی است. دیداری که احتمالا موقعیت‌های گل اندکی بوجود خواهد آمد و قاضی باید از همین اندک‌ها نهایت استفاده را ببرد 

خسرو حیدری

در نبود خسرو حیدری در میانه های نیم فصل اول تیم قلعه نویی به بن بست خورده بود و نمایش این تیم در خور تیمی مانند استقلال نبود. اما بازگشت شماره دو محجوب آبی‌ها سمت راست این تیم را مانند گذشته فعال کرد تا قلعه نویی تفکرات هجومی‌اش را بر اساس این بازیکن بچیند. به نظر تمام برنامه دایی برای دربی بستن خسرو حیدری باشد و باید دید او تا چه اندازه موفق به انجام این مهم می‌شود. البته عبدالله ویسی هم در دیدار گذشته سعی داشت همین راهکار را پیش بگیرد که تنها یه غفلت از حیدری کافی بود تا تیمش بازنده‌ی میدان شود. رو در رویی مجدد حیدری و خلعتبری هم در این دیدار می‌تواند جالب باشد. دو بازیکنی که اصلا رابطه‌ی خوبی با یکدیگر ندارند و همین سال گذشته بود که خلعتبری مسبب اخراج حیدری از میدان شد. می توانیم منتظر یک جنگ باشیم، مخصوصا اگر خلعتبری به سمت چپ خط حمله‌ی پرسپولیس شیفت کند!

آندو تیموریان

جواد نکونام یار غار آندو استقلال را به طور رسمی ترک کرد و حالا آندو مهم‌ترین بازیکن خط هافبک استقلال است. تیموریان که به شدت پویا و جنگنده است در حمله ها بسیار کمک‌حال تیمش است اما در هنگام ضد حمله‌های حریف، جلو کشیدن‌های او می‌تواند دردسر ساز شود. احتمالا قلعه نویی ریسک نخواهد کرد و در کنار آندو از نوری و ساموئل استفاده خواهد کرد تا این بازیکن را پشتیبانی کنند. مهم ترین بازیکن استقلالی ها در دربی روز جمعه و  در میانه‌ی میدان به شماره ی 14 خواهد بود. بازیکنی که اگر روز خوبش باشد می‌تواند استقلالی ها را سربلند به خانه بفرستد و البته عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کند. از یاد نبریم آندو جدال های سختی با صادقیان، مسلمان و خلعتبری خواهد داشت و باید مواظب کارت گرفتنش هم باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392 | 5:8 PM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.